בס”ד, כ”ו סיון תשע”ז
1299-2/ע”ז
לכבוד
היקר והנעלה, כש”ת ה”ה ר’ …. …. נ”י
שלום רב,
אודות שאלתו אם מותר לקחת כדורים המשככים כאבים בשבת, הנה בספר ילקוט יוסף שבת כרך ד’ (עמ’ קמ”ג), מבואר שהסובל מנדודי שינה ואינו יכול להירדם אלא ע”י שיקח כדורי שינה, יש להקל לו לקחת כל שא”א בלא זה, והטעם שאין זו רפואה לחולי, שהעדר שינה אינה חולי, והכדור אינו מרפא, אלא מביא שינה שמרגיע את העצבים בכל גוף, וכן מבואר בקצות השלחן, וכן דעת הגרש”ז אויערבך זצ”ל. וע”ש בילקו”י שם בהערה.
ולגבי כדור אקמול בשבת, הנה מי שיש לו מיחוש בעלמא והוא מתחזק והולך כבריא, או שיש לו מכאובים קלים, וכן החש בראשו, אסור לו לבלוע כדורים או סירופ, וכמבואר שם (בעמ’ קל”ג), ומ”מ כל תרופה שאין מטרתה לרפואה אלא רק לשיכוך כאבים, כגון “אקמול”, אינה בכלל גזירת שחיקת סממנים, ומותר לבלוע תרופה זו בשבת, ובפרט מי שהתרגל לבלוע כדורי הרגעה לשיכוך כאבים ונצרך אליהם כ”כ עד שגופו התמכר אליהם, ואם אינו לוקחם מרגיש חולשה וכאבים, מותר ללוקחם בשבת, וכמבואר שם (בעמ’ קמ”ג).
בברכת התורה,
יצחק יוסף
הראשון לציון הרב הראשי לישראל
ונשיא בית הדין הרבני הגדול
לפוסט הזה יש תגובה אחת
שייך לקבל עותק בפי די אף מקורי?