"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"
שלושים יום קודם החג שואלים ודורשים בהלכות החג
זָקֵן אוֹ חוֹלֶה שֶׁאֵינוֹ יָכוֹל לִמְכֹּר אֶת הֶחָמֵץ בְּעַצְמוֹ, יָכוֹל לְמַנּוֹת שָׁלִיחַ שֶׁיַּחְתֹּם בִּמְקוֹמוֹ עַל הַשְּׁטָר שֶׁל הָרַבָּנוּת וְיִמְכֹּר אֶת הֶחָמֵץ בִּשְׁבִילוֹ. וְכַאֲשֶׁר חוֹתְמִים בִּפְנֵי הֶחָכָם שֶׁיִּהְיֶה שָׁלִיחַ לִמְכִירַת חָמֵץ לְנָכְרִי, אֵין צָרִיךְ לַעֲשׂוֹת קִנְיָן בְּמִנּוּי הַשְּׁלִיחוּת לִמְכִירַת חָמֵץ, וְדַי בַּאֲמִירָה בְּעַל פֶּה שֶׁמְּמַנֶּה אוֹתוֹ לַשָּׁלִיחַ לִמְכִירַת חָמֵץ.
לְכַתְּחִלָּה נָכוֹן לִמְכֹּר אֶת הֶחָמֵץ לִפְנֵי סוֹף שָׁעָה חֲמִישִׁית לְפִי חֶשְׁבּוֹן הַשָּׁעוֹת מַעֲלוֹת הַשַּׁחַר, וּמִכָּל מָקוֹם בְּדִיעֲבַד אִם עָשׂוּ אֶת הַמְּכִירָה לִפְנֵי סוֹף שָׁעָה חֲמִישִׁית לְפִי חֶשְׁבּוֹן הַשָּׁעוֹת מֵהַזְּרִיחָה, הַמְּכִירָה תּוֹפֶסֶת.