"כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"
אֵין לִשְׁלִיחַ צִבּוּר לוֹמַר בִּרְכַּת מֵעֵין שֶׁבַע אֶלָּא אַךְ וְרַק בְּבֵית כְּנֶסֶת, בַּמָּקוֹם הַקָּבוּעַ לִתְפִלָּה. אֲבָל אִם מִתְפַּלְּלִים בְּבֵית חֲתָנִים אוֹ בְּבֵית אֲבֵלִים, וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה, אֵין לוֹמַר בְּרָכָה זוֹ. [אֲבָל אִם הֶחָתָן מַגִּיעַ לְבֵית הַכְּנֶסֶת, אוֹמְרִים שָׁם כָּרָגִיל בְּרָכָה מֵעֵין שֶׁבַע].
וּבִירוּשָׁלַיִם שֶׁקְּדֻשָּׁתָהּ חֲמוּרָה, נָהֲגוּ לְבָרֵךְ בְּרָכָה זוֹ בְּכָל מָקוֹם, שֶׁמִּפְּנֵי רוֹב קְדֻשָּׁתָהּ חֲשׁוּבָה כְּבֵית כְּנֶסֶת. וּבִמְקוֹם מִנְהָג לֹא אַמְרִינָן סָפֵק בְּרָכוֹת לְהָקֵל. וְכָל זֶה בִּירוּשָׁלַיִם הָעַתִּיקָה שֶׁבְּתוֹךְ הַחוֹמוֹת, שֶׁקְּדֻשָּׁתָהּ מְרֻבָּה. וּמִכָּל מָקוֹם הַנּוֹהֲגִים לוֹמַר בְּרָכָה מֵעֵין שֶׁבַע שֶׁלֹּא בְּבֵית הַכְּנֶסֶת בִּשְׁכוּנוֹת הַחֲדָשׁוֹת שֶׁל יְרוּשָׁלַיִם, יֵשׁ לָהֶם עַל מַה שֶּׁיִּסְמֹכוּ, אֲבָל לְכַתְּחִלָּה יֵשׁ לְהוֹרוֹת שֶׁלֹּא לוֹמַר בְּרָכָה זוֹ שֶׁלֹּא בְּבֵית הַכְּנֶסֶת אֶלָּא בִּירוּשָׁלַיִם הָעַתִּיקָה. וְיֵשׁ מֵאַחֵינוּ הָאַשְׁכְּנַזִּים הַנּוֹהֲגִים שֶׁגַּם בִּירוּשָׁלַיִם אֵין מְבָרְכִים בְּרָכָה זוֹ בְּבֵית חֲתָנִים אוֹ בְּבֵית אֲבֵלִים.
יַלְקוּט יוֹסֵף שַׁבָּת א' חֵלֶק שֵׁנִי, מַהֲדוּ' תשע"א, עַמּוּד תקלד.
לפוסט הזה יש תגובה אחת
האם "בית כנסת בשטח פתוח (אך תחום בגדר, ובחורף יש מעין אוהל פתוח עם כלונסאות)", לא בירושלים, שנפתח לאחרונה לשם זהירות מחשש הידבקות, ומתקיימת בו גם קריאת התורה, ע"י ספר תורה שמובא כשצריך, חל עליו דין בית הכנסת, לעניין אמירת ברכת מעין שבע?
האם "בית כנסת בשטח פתוח (אך תחום בגדר, ובחורף יש מעין אוהל פתוח עם כלונסאות)", לא בירושלים, שנפתח לאחרונה לשם זהירות מחשש הידבקות, ומתקיימת בו גם קריאת התורה, ע"י ספר תורה שמובא כשצריך, חל עליו דין בית הכנסת, לעניין אמירת ברכת מעין שבע?