“כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא”
מוקדש לרפואת תהילה בת יעל בתוך שאר חולי ישראל
מי שהתחיל לסעוד ביום פורים סמוך לערב, והמשיך בסעודתו עד אחר צאת הכוכבים, שהוא מוצאי פורים, אף על פי כן יאמר על הנסים בברכת המזון. כשם שמזכיר רצה והחליצנו בברכת המזון בסעודה שלישית הנמשכת עד הלילה. ואף לאחר כמה שעות. אבל אם התפלל ערבית באמצע הסעודה, ואחר כך מברך ברכת המזון
בלילה, אין לו להזכיר על הנסים בברכת המזון, אף שעיקר סעודתו סעד ביום.
[ילקוט יוסף פורים מהדורת תשע”ג סימן תרצה – דיני סעודת פורים סעיף ט]