“כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא”
ההלכה הוקדשה לע”נ הגאון הרב יהושע בן רפאל עמרם (מאמאן) זצוק”ל
להקדשת הלכה יומית לחץ כאן
אין לשנות את המבטא שלנו גם בהזכרת שם ה’, הן בברכות התורה שעל קריאת פרשת זכור, והן בקריאת פרשת זכור, שמדברי הראשונים מבואר להדיא, שהמבטא שלהם היה כמו המבטא של הספרדים בביטוי שם ה’. אך לכתחלה יש לדקדק להבדיל בין קמ”ץ לפת”ח כפי שהדקדקנים יודעים להדגיש זאת.
כל הצבור צריכים לשתוק ולהאזין לקריאת פרשת זכור מהשליח צבור הקורא בתורה, ואין להם לקרוא בפיהם מתוך החומש, שהרי צריך לקרוא מתוך ספר תורה כשר. ואף על פי שצריך לזכור מעשה עמלק בפה, מכל מקום כיון ששומע כעונה, נחשב שזכר את עמלק בפה מתוך ספר תורה.
[ילקוט יוסף פורים מהדורת תשע”ג סימן תרפה]