“כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא”
ההלכה מוקדשת לע”נ מרן רבינו הגאון הרב עובדיה יוסף בן יעקב זצוק”ל
להקדשת הלכה יומית לחץ כאן
גּוֹי שֶׁבִּשֵּׁל לְצֹרֶךְ הַיִּשְׂרָאֵל בְּשַׁבָּת, [בְּדָבָר שֶׁאֵין בּוֹ מִשּׁוּם בִּשּׁוּלֵי גּוֹיִם], אֲפִלּוּ אִם עָשָׂה כֵן מֵעַצְמוֹ, אָסוּר לַיִּשְׂרָאֵל לֶאֱכֹל מִתַּבְשִׁיל זֶה עַד מוֹצָאֵי-שַׁבָּת בִּכְדֵי שֶׁיַּעֲשׂוֹ. וְאַף אִם הַתַּבְשִׁיל הָיָה מְבֻשָּׁל כָּל-צָרְכּוֹ מֵעֶרֶב-שַׁבָּת, אִם אָמַר לַגּוֹי לְהַדְלִיק אֵשׁ וּלְחַמֵּם אֶת הַתַּבְשִׁיל, אוֹ לְהַחֲזִיר עַל אֵשׁ גְּלוּיָה, אוֹ לְהַטְמִין בְּאִסּוּר, אָסוּר לֶאֱכֹל מֵהַתַּבְשִׁיל בְּשַׁבָּת עַד לָעֶרֶב בִּכְדֵי שֶׁיַּעֲשׂוֹ.
אֲבָל מֻתָּר לוֹמַר לַגּוֹי לְחַמֵּם תַּבְשִׁיל שֶׁנִּתְבַּשַּׁל כָּל-צָרְכּוֹ עַל גַּבֵּי פְּלָטָה חַשְׁמַלִּית הַדְּלוּקָה מִבְּעוֹד יוֹם, אַף בְּתַבְשִׁיל שֶׁרֻבּוֹ לַח, שֶׁמֵּאַחַר שֶׁיֵּשׁ מַתִּירִים כֵּן אַף בְּיִשְׂרָאֵל, עַל יְדֵי עַכּוּ”ם שָׁרֵי אַף לְכַתְּחִלָּה, וְכַמְבֹאָר.
[ילקוט ייוסף שַׁבָּת כֶּרָךְ ב’ עמוד שא].
לפוסט הזה יש 2 תגובות
שלום לכבוד הרב
האם הכוונה היא שמותר בתבשיל לח לומר לגוי ממש במפורש שיניח על הפלטה או שצריך לומר בדרך רמיזה?
תודה רבה
גם באמירה.