ילקוט יוסף
“כל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן העולם הבא”
ההלכה הוקדשה לע”נ רבי ראובן שלום ב”ר יוסף חיים שרבאני זצוק”ל
להקדשת הלכה יומית לחץ כאן
ספירת העומר צריכה להיות בדיבור בפיו ובשפתיו, אבל בהרהור לא יצא, שהרהור לאו כדיבור דמי.
ואם הרהר בלבד, יכול לברך אח”כ, ולספור ספירת העומר בבטוי שפתים. (ועיין בשו”ת יביע אומר חלק ד’ חאו”ח סימן ג אות יז). ולכתחלה צריך להשמיע לאזנו, ואם לא השמיע לאזנו יצא.
מי ששאל אותו חבירו אחר השקיעה, כמה הלילה לספירת העומר? ישיבנו: אתמול היה כך וכך לספירה, שאם יאמר לו היום כך וכך (אפילו בלשון לעז) לא יוכל לברך אחר כך על ספירת העומר, משום דקיימא לן שאם מנה ולא בירך יצא. ומכל מקום אם ענה רק המספר של הלילה ההוא, ולא אמר תיבת “היום” יוכל לחזור ולספור בברכה. אבל אם אמר היום כך וכך, אפילו ענה בלשון לע”ז, אינו יכול לברך על העומר באותו לילה. וכן אם ענה לו “היום כך וכך לעומר”, אף על פי שלא כיון בליבו לצאת ידי חובה, מכל מקום אין לו לחזור ולספור שוב בברכה. אך אם בשעה שאמר היום כך וכך נתכוון בפירוש שלא לצאת ידי חובה, חוזר וסופר בברכה.
[ילקוט יוסף על המועדים עמוד תכה]